ラボ運営係|Management Duty

2020年度 当番表|FY2020 Duty Table

役職|Duty主な内容|What to do担当者|Staff
庶務
General Affair
・掃除分担表の管理
 Cleaning Management
・ジャーナルクラブの管理
 Journal Club Management
・イベント管理
 Event Management
端山
安全
Safety
・備品,装置の管理
 Equipment Management
・Lab安全衛生管理
 Safety and Health Management
・トラブルシューティング
 Troubleshooting
澤田
ネットワーク
Network
・Labソフトウェア管理
 Software Management
・ネットワーク整備と保守
 Network Setup and Maintenance
・PC関連設定全般
 PC Setting
川島
田村

共通CRの学生連絡担当|Common CR Student Manager

  • CRを利用している各研究室から1~2名を選出する。
    1 or 2 people are assigned from each lab that uses CR.
  • 月2回の学生連絡会へ参加し,CR現状確認や掃除を行う。
    Attend “Student Contanct Meeting” twice in a month to check CR conditions and clean up CR.
  • 学生連絡会の議事内容を議事録とともにラボメンバーへ伝える。
    Report the contents of student contact meeting to the lab members. Share the meeting record with the lab members.
担当者(2020年度)|Staff (FY2020)
端山,澤田

ネットワーク係|Network Management

庶務係|General Affair

  • 掃除分担表を更新する。
    Update the clean-up schedule.
    自粛期間中は毎週金曜ゼミ後に全員で掃除

安全係|Safety Affair

  • ラボ備品の設置・組立を統括する。
    Install and assemble lab equipment.
    必要に応じて他の係の学生にも協力を呼び掛ける